W dniach 28-29 kwietnia br. odbyło się V. posiedzenie Komitetu Sterującego ds. koordynacji interwencji EFSI w sektorze zdrowia, poprzedzone zostało spotkaniem uzgodnieniowym w ramach KS w dn. 28 kwietnia br. W dwudniowym wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Komisji Europejskich, Departamentu Funduszy Europejskich w Ministerstwie Zdrowia, Ministerstwa Rozwoju oraz Urzędów Marszałkowskich.
Pierwszy dzień spotkania został poświęcony m.in. omówieniu propozycji zmiany formularza Planu działań w sektorze zdrowia oraz propozycji rekomendacji dla kryteriów wyboru projektów z sektora zdrowia w ramach Priorytetów Inwestycyjnych w zakresie e-zdrowia, aktywnego i zdrowego starzenia się, usług zdrowotnych czy inwestycji w obszarze ochrony zdrowia.
Drugiego dnia spotkania zatwierdzono trzy uchwały w sprawie przyjęcia Planu działań w sektorze zdrowia na rok 2016 w zakresie RPO Województwa Śląskiego, Planu działań w sektorze zdrowia na rok 2016 w zakresie RPO Województwa Podlaskiego oraz Planu działań w sektorze zdrowia na rok 2016 w zakresie RPO Województwa Zachodniopomorskiego. W dalszej części posiedzenia, przyjęto zmianę formularza Planu działań w sektorze zdrowia, uzgodniono propozycję uchylenia uchwały Nr 4/2015 w sprawie kryteriów wyboru projektów rekomendowanych przez Komitet Sterujący, jak również zatwierdzono propozycję powołania Grupy roboczej ds. e-zdrowia przy Komitecie Sterującym.
Ponadto, przyjęto uchwały w zakresie rekomendacji dla kryteriów wyboru projektów z sektora zdrowia w ramach Priorytetu Inwestycyjnego 2c - Wzmocnienie zastosowań TIK dla e-administracji, e-uczenia się, e-włączenia społecznego, e-kultury i e-zdrowia, Priorytetu Inwestycyjnego 8vi - Aktywne i zdrowe starzenie oraz Priorytetu Inwestycyjnego 9iv - Ułatwianie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym.
W spotkaniu uczestniczyło 76 osób, natomiast kworum wymagane do podejmowania uchwał zostało zapewnione poprzez udział 33 osób z prawem do głosowania (członkowie, zastępcy lub osoby upoważnione). Podczas spotkania przyjęto 9 uchwał.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się